به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، فیلم که قصد معرفی مراسم اسکار 2007 را برای علاقهمندان دارد پس از آمادهشدن، از اینترنت، شبکههای تلویزیونی و حتی موبایلهای معمولی پخش خواهد شد.
اسپایکلی که فیلمهایی مثل «کار درست را انجام بده»، «مالکوم ایکس» و «چهار برادر» را کارگردانی کرده است، میخواهد با ساخت فیلم تبلیغاتی اسکار2007 یک کار جدید انجام دهد.
او میگوید: «فیلمهای تبلیغاتی سالهای قبل، بیشتر روی چهرههایی که در سالهای قبل مراسم اسکار مورد تقدیر قرار گرفتهاند، تکیه کرده است، اما در فیلم امسال ما سعی داریم روی اینکه مراسم اسکار قرار است چگونه باشد، تاکید کنیم.
این اولین بار است که در ساخت فیلم تبلیغاتی اسکار چنین موردی لحاظ میشود». انتخاب اسپایکلی برای کارگردانی فیلم تبلیغاتی اسکار2007 باعث بحث و جدلهایی شده است.
برخی عقیده دارند که فیلم تبلیغاتی او برای مراسم اسکار، رنگ و بوی انتقادی خواهد داشت.
مستند جدید لی درباره توفان دریایی کاترینا، هماکنون آماده نمایش است.
این مستند هم نگاهی انتقادی به سهلانگاری مسئولان دولتی در رابطه با کمکرسانی به مردم توفانزده دارد.